Beste,
Ik ben bezig met een enquete, zou het zeer op prijs stellen als u 1 minuut de tijd heeft om mijn enquete in te vullen.
http://www.thesistools.com/web/?id=305485
Bvd!
Re: Enquete sieraden
3In het kader waarvan is deze enquête? De enquête op zich kan geen doel zijn, dus ik neem aan dat je bezig bent met een studie of met het opzetten van een winkel?
4Nou, inderdaad: dit is geen marktonderzoek. Je polst slechts of een idee dat al in andere markten wordt toegepast, levensvatbaar is voor sieraden. Daarvoor is een enquête niet geschikt.Droomjuweeltjes schreef:Nou ingevuld hoor, maar meen je dit nou serieus?????
Bovendien stel je sturende vragen, wat ook niet kan in een enquête.
- Advertentie
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
5Wat bedoel ik serieus??Droomjuweeltjes schreef:Nou ingevuld hoor, maar meen je dit nou serieus?????
6Ik heb een idee in mijn hoofd voor een eigen webshop, wil alleen wat info verzamelen of er consumenten in geintresseerd zijn etc.Wouter Hol schreef:In het kader waarvan is deze enquête? De enquête op zich kan geen doel zijn, dus ik neem aan dat je bezig bent met een studie of met het opzetten van een winkel?
7Als ik het bedrag op mijn rekening gestort krijg dan ga ik denk ik toch voor t/m �55,-.Welk bedrag is voor u interessant?
8Misschien reageerde ik teveel als vrouw en niet als webwinkelier, maar ik vroeg me af of je nou serieus denkt dat een dergelijke opzet voor een webwinkel in sieraden kansen heeft.
Overigens heeft Ward gelijk: je vragen zijn sturend en ook erg beperkt. Je kijkt niet verder dan je eigen idee.
Overigens heeft Ward gelijk: je vragen zijn sturend en ook erg beperkt. Je kijkt niet verder dan je eigen idee.
9Ik zou eerlijk gezegd geen idee kunnen bedenken waarom dat geen kansen heeft?Droomjuweeltjes schreef:Misschien reageerde ik teveel als vrouw en niet als webwinkelier, maar ik vroeg me af of je nou serieus denkt dat een dergelijke opzet voor een webwinkel in sieraden kansen heeft.
10Ik ken niemand die iedere maand nieuwe sieraden koopt. Jij wellicht wel?Jc010 schreef:Ik zou eerlijk gezegd geen idee kunnen bedenken waarom dat geen kansen heeft?Droomjuweeltjes schreef:Misschien reageerde ik teveel als vrouw en niet als webwinkelier, maar ik vroeg me af of je nou serieus denkt dat een dergelijke opzet voor een webwinkel in sieraden kansen heeft.
Daarnaast moet je aanbod wel heel erg groot zijn wilt iemand überhaupt een dergelijk abbonement nemen om iedere maand nieuwe sieraden te kopen. Een assortiment van een paar honderd stuks zal niet voldoen.
Dit is ook niet de juiste plek om iets dergelijks te testen.
11Het gaat echter ook niet om dure sieraden.
Ik denk dat een bedrag van €25 p.m. wel voldoet.
Wat is dan wel de juiste plek om het te testen?
Ik denk dat een bedrag van €25 p.m. wel voldoet.
Wat is dan wel de juiste plek om het te testen?
12Zal ik het dan eens anders stellen:
Wat is voor mij als klant het voordeel van een abonnement?
In elke sieradenwebshop, in elke juwelierszaak, op allerlei beurzen en fairs kan ik zelf kiezen wanneer, waar en welk sieraad ik koop. Waarom zou ik dan kiezen voor een abonnement?
In elke sieradenwebshop, in elke juwelierszaak, op allerlei beurzen en fairs kan ik zelf kiezen wanneer, waar en welk sieraad ik koop. Waarom zou ik dan kiezen voor een abonnement?
13Droomjuweeltjes schreef:Zal ik het dan eens anders stellen:
Ik vind dat je niet altijd zo moet denken, waarom zou ik boodschappen zelf halen als ik ze ook kan bestellen en kan laten bezorgen??
Het is weer eens wat anders voor de mensen en ze kunnen zich laten verrassen.
Een shop starten en het zoals 1000 andere shops verkopen heeft geen zin meer want dan ben je NIET UNIEK. En dat is zeker belangrijk tegenwoordig
14Jc010 schreef:
Natuurlijk mag je het proberen, maar ik denk dat je er verkeerd in staat.
Tegenwoordig moet je niet denken: waarom zou ik het niet verkopen?
Maar juist: waarom zou ik het verkopen? Wat maakt mijn winkel, mijn product beter dan mijn concurrent?
En dat zou ik persoonlijk niet van een bepaald verkoopsysteem laten afhangen.
Je bedoelt toch niet dat ze niet eens zelf kunnen kiezen welk sieraad ze kopen?ze kunnen zich laten verrassen
Natuurlijk mag je het proberen, maar ik denk dat je er verkeerd in staat.
Tegenwoordig moet je niet denken: waarom zou ik het niet verkopen?
Maar juist: waarom zou ik het verkopen? Wat maakt mijn winkel, mijn product beter dan mijn concurrent?
En dat zou ik persoonlijk niet van een bepaald verkoopsysteem laten afhangen.
15In een goed restaurant laat ik me graag verrassen door de chef-kok. Maar de dagelijkse boodschappen laten bezorgen op basis van een abonnement waarbij "wat eten we vandaag?" een verrassing blijft, is een heel ander verhaal.Jc010 schreef:Ik vind dat je niet altijd zo moet denken, waarom zou ik boodschappen zelf halen als ik ze ook kan bestellen en kan laten bezorgen??Droomjuweeltjes schreef:In elke sieradenwebshop, in elke juwelierszaak, op allerlei beurzen en fairs kan ik zelf kiezen wanneer, waar en welk sieraad ik koop. Waarom zou ik dan kiezen voor een abonnement?
Het is weer eens wat anders voor de mensen en ze kunnen zich laten verrassen.
Je vergelijkt appels met peren. Je zegt dat je marktonderzoek wilt doen, maar hebt alle belangrijke beslissingen al genomen. Het concept heeft al vaste vorm. De enige vraag die je enquête eigenlijk stelt, is: wat mag het kosten?
Als je er zó van overtuigd bent dat een concept moet én zal werken, ben je de fase van marktonderzoek al voorbij. Dan ga je het "bewezen concept" of "proof of concept" in de praktijk testen, bijvoorbeeld met proefabonnementen.