Re: Enquete sieraden

3
In het kader waarvan is deze enquête? De enquête op zich kan geen doel zijn, dus ik neem aan dat je bezig bent met een studie of met het opzetten van een winkel?

Re: Enquete sieraden

4
Droomjuweeltjes schreef:Nou ingevuld hoor, maar meen je dit nou serieus?????
Nou, inderdaad: dit is geen marktonderzoek. Je polst slechts of een idee dat al in andere markten wordt toegepast, levensvatbaar is voor sieraden. Daarvoor is een enquête niet geschikt.

Bovendien stel je sturende vragen, wat ook niet kan in een enquête.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Enquete sieraden

6
Wouter Hol schreef:In het kader waarvan is deze enquête? De enquête op zich kan geen doel zijn, dus ik neem aan dat je bezig bent met een studie of met het opzetten van een winkel?
Ik heb een idee in mijn hoofd voor een eigen webshop, wil alleen wat info verzamelen of er consumenten in geintresseerd zijn etc.

Re: Enquete sieraden

8
Misschien reageerde ik teveel als vrouw en niet als webwinkelier, maar ik vroeg me af of je nou serieus denkt dat een dergelijke opzet voor een webwinkel in sieraden kansen heeft.

Overigens heeft Ward gelijk: je vragen zijn sturend en ook erg beperkt. Je kijkt niet verder dan je eigen idee.

Re: Enquete sieraden

9
Droomjuweeltjes schreef:Misschien reageerde ik teveel als vrouw en niet als webwinkelier, maar ik vroeg me af of je nou serieus denkt dat een dergelijke opzet voor een webwinkel in sieraden kansen heeft.

Overigens heeft Ward gelijk: je vragen zijn sturend en ook erg beperkt. Je kijkt niet verder dan je eigen idee.
Ik zou eerlijk gezegd geen idee kunnen bedenken waarom dat geen kansen heeft?

Re: Enquete sieraden

10
Jc010 schreef:
Droomjuweeltjes schreef:Misschien reageerde ik teveel als vrouw en niet als webwinkelier, maar ik vroeg me af of je nou serieus denkt dat een dergelijke opzet voor een webwinkel in sieraden kansen heeft.

Overigens heeft Ward gelijk: je vragen zijn sturend en ook erg beperkt. Je kijkt niet verder dan je eigen idee.
Ik zou eerlijk gezegd geen idee kunnen bedenken waarom dat geen kansen heeft?
Ik ken niemand die iedere maand nieuwe sieraden koopt. Jij wellicht wel?

Daarnaast moet je aanbod wel heel erg groot zijn wilt iemand überhaupt een dergelijk abbonement nemen om iedere maand nieuwe sieraden te kopen. Een assortiment van een paar honderd stuks zal niet voldoen.

Dit is ook niet de juiste plek om iets dergelijks te testen.

Re: Enquete sieraden

11
Het gaat echter ook niet om dure sieraden.
Ik denk dat een bedrag van €25 p.m. wel voldoet.
Wat is dan wel de juiste plek om het te testen?

Re: Enquete sieraden

12
Zal ik het dan eens anders stellen:
Wat is voor mij als klant het voordeel van een abonnement?

In elke sieradenwebshop, in elke juwelierszaak, op allerlei beurzen en fairs kan ik zelf kiezen wanneer, waar en welk sieraad ik koop. Waarom zou ik dan kiezen voor een abonnement?

Re: Enquete sieraden

13
Droomjuweeltjes schreef:Zal ik het dan eens anders stellen:
Wat is voor mij als klant het voordeel van een abonnement?

In elke sieradenwebshop, in elke juwelierszaak, op allerlei beurzen en fairs kan ik zelf kiezen wanneer, waar en welk sieraad ik koop. Waarom zou ik dan kiezen voor een abonnement?

Ik vind dat je niet altijd zo moet denken, waarom zou ik boodschappen zelf halen als ik ze ook kan bestellen en kan laten bezorgen??
Het is weer eens wat anders voor de mensen en ze kunnen zich laten verrassen.

Een shop starten en het zoals 1000 andere shops verkopen heeft geen zin meer want dan ben je NIET UNIEK. En dat is zeker belangrijk tegenwoordig

Re: Enquete sieraden

14
Jc010 schreef:
ze kunnen zich laten verrassen
Je bedoelt toch niet dat ze niet eens zelf kunnen kiezen welk sieraad ze kopen?

Natuurlijk mag je het proberen, maar ik denk dat je er verkeerd in staat.
Tegenwoordig moet je niet denken: waarom zou ik het niet verkopen?
Maar juist: waarom zou ik het verkopen? Wat maakt mijn winkel, mijn product beter dan mijn concurrent?

En dat zou ik persoonlijk niet van een bepaald verkoopsysteem laten afhangen.

Re: Enquete sieraden

15
Jc010 schreef:
Droomjuweeltjes schreef:In elke sieradenwebshop, in elke juwelierszaak, op allerlei beurzen en fairs kan ik zelf kiezen wanneer, waar en welk sieraad ik koop. Waarom zou ik dan kiezen voor een abonnement?
Ik vind dat je niet altijd zo moet denken, waarom zou ik boodschappen zelf halen als ik ze ook kan bestellen en kan laten bezorgen??
Het is weer eens wat anders voor de mensen en ze kunnen zich laten verrassen.
In een goed restaurant laat ik me graag verrassen door de chef-kok. Maar de dagelijkse boodschappen laten bezorgen op basis van een abonnement waarbij "wat eten we vandaag?" een verrassing blijft, is een heel ander verhaal.

Je vergelijkt appels met peren. Je zegt dat je marktonderzoek wilt doen, maar hebt alle belangrijke beslissingen al genomen. Het concept heeft al vaste vorm. De enige vraag die je enquête eigenlijk stelt, is: wat mag het kosten?

Als je er zó van overtuigd bent dat een concept moet én zal werken, ben je de fase van marktonderzoek al voorbij. Dan ga je het "bewezen concept" of "proof of concept" in de praktijk testen, bijvoorbeeld met proefabonnementen.