[littledream.nl] Wel bezoekers maar geen bestelling

1
Hallo,

Ik ben hier via google terecht gekomen en zou graag jullie advies / op of aanmerkingen willen over mijn webshop.

Ik ben Melissa en ik ben 25 jaar. Ik heb sinds kort een webshop in baby- en kindermerkkleding samen met mijn moeder. Zelf werken we allebei wel gewoon fulltime en doen we de webshop erbij. We willen uiteraard dat de webshop wel gaat lopen ondanks dat we gewoon nog een baan ernaast hebben. Onze webshop is: http://www.littledream.nl

We hebben zeker per dag zo'n 15 bezoekers alleen nog niemand heeft iets besteld :cry: We hebben een leuke kenningsmakingsactie dat tot 20.01.2013 je nog eens 10% korting krijgt op je bestelling. Ook worden altijd alle bestellingen gratis verzonden. We hebben ook al geflyerd om ons bekend te maken en de actie te promoten, maar nog geen succes helaas..

Zouden jullie eens naar onze site willen kijken en jullie op en aanmerkingen willen geven. Ik ben zeer benieuwd, wat jullie ipv je vrienden en familie ervan vinden.

Alvast bedankt!

Gr.,
Melissa

Re: Wel bezoekers maar geen bestelling

2
Je zit in een sector waar veel concurrentie in is.
Dus dan moet je ook een site hebben die eruit springt.
Je logo doet dat wel, maar de rest van de site is saai/standaard.
Door slechte foto's lijkt het ook meer 2 de hands dan merk kleding. (gebruik eens het strijkijzer, voordat je foto's neemt :-) ) Vele foto' zijn ook te donker en het zou leuker zijn op paspop of op echt kind/baby. Foto's van de achterkant kan ook een meerwaarde zijn.
De over ons pagina is veel te standaard.
Het gastenboek zoals het nu is heeft geen meerwaarde.
Te klein aanbod tov. je concurrenten.
De winter/zomer keuze knop heeft alleen meerwaarde bij een grote keuze (die je momenteel nog niet hebt)
"Artikelen kunnen teruggezonden worden binnen 7 dagen na ontvangst.", is dat niet 7 werkdagen in Nederland? Bij ons in België zelfs 14 dagen.

Geen Meta descriptions en de tittle tags kunnen ook beter.
(meer en betere keywoorden gebruiken)

bijvoorbeeld je gebruikt de benaming boxpakje ipv. rompertje
Dan zie je via google keywoord tool dit:
rompertje Hoog 14.800
[rompertje] Normaal 480

boxpakje Normaal 1.600
[boxpakje] Normaal 210

Dus er zijn veel meer mensen die op rompertje zoeken.
dus misschien best bij één artikel rompertje gebruiken en bij een ander artikel boxpakje.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Nog veel succes.

4
15 bezoekers zouden heel goed verdwaalde bezoekers kunnen zijn. Zoals eerder gezegd is 15 veel te weinig en maar een klein percentage daarvan is waarschijnlijk echt op zoek geweest naar wat jij te bieden hebt.

En ook ik ben het met de eerste reactie eens. Die foto's kunnen echt niet. Die wekken absoluut geen vertrouwen op. Je zou bijna denken dat je de oude muffe kledingkist hebt open getrokken hebt en wat foto's voor marktplaats gemaakt hebt.

Begrijp me goed, je hebt er ongetwijfeld een boel werk aan gehad. Het resultaat is gewoon niet denderend.
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Als we zo even snel kijken zie ik een aantal punten die ervoor kunnen zorgen dat men afhaakt, hoe mooi en gelikt de website en je producten ook mogen zijn:
- alleen overschrijving als betaalmethode. (geen PayPal, geen iDeal)
- geen bereikbaar telefoonnummer aanwezig.
- productfoto's zijn niet erg spetterend. Minimale foto's (slechts 1) per product en geen mooie gefotoshopte witte achtergrond.

Men wilt graag via iDeal betalen of PayPal (of achteraf). Het doel van online winkelen is snel winkelen. Na het plaatsen van een bestelling nog eens handmatig een bedrag overboeken past hier niet bij. (je voldoet nu ook niet aan de wetgeving).

6
[quote="RicardoV"]foto's (slechts 1) per product en geen mooie gefotoshopte witte achtergrond.quote]

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga hier zeker iets mee doen. Ik zou heel graag zo'n witte achtergrond willen voor de foto's maar ik kan geen goed programma vinden. Heb je misschien goede tips?

Gr.,
Melissa

7
Ik doe het zelf op de oude manier, photoshop.
De "magic wand" optie in photoshop doet wonderen.

Maar wellicht zijn er minder arbeidsintensieve oplossingen denkbaar.

Heb je geen kinderen in de familie die voor je willen poseren voor een lolly? Ik denk dat je daar ook punten mee kunt scoren. Dan krijg je een beetje leven op de site.

8
Melissa schreef:
RicardoV schreef:foto's (slechts 1) per product en geen mooie gefotoshopte witte achtergrond.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga hier zeker iets mee doen. Ik zou heel graag zo'n witte achtergrond willen voor de foto's maar ik kan geen goed programma vinden. Heb je misschien goede tips?

Gr.,
Melissa

Ik zou een witte achterwand nemen (een spierwit gordijn aan een douchegordijnrail kun je al ver mee komen) en absoluut een paspop, en het liefst voor elk kledingstuk ook een modelletje.
Kijk uiteindelijk ook voor een daglichtlamp om de kleding goed duidelijk op de foto te zetten. Zijn veel camerawinkels en -webshops waar je deze kunt krijgen. Tis wel een investering, maar het ziet er wel meestal netter uit.
Daarbij kun je met een simpel programmaatje als PhotoFiltre of iets dergelijks al de achtergronden nog wat beter witten. Zelf gebruik ik Photoshop, maar das niet echt iets voor beginners.

Als je foto's maakt op de pop, laat dan absoluut zowel de voor als achterkant zien. Samen met je fotomodel maakt dit al dat je 3 productfoto's hebt. Dat oogt gewoon beter en professioneler.

Groetjes,
Fiend

Re: [littledream.nl] Wel bezoekers maar geen bestelling

9
Welkom collega :)

Als eerste sluit ik me aan bij bovenstaande posts, ik zou tevens deze punten veranderen voordat je verder aan de slag gaat met de marketing.

Ik verkoop ook kinderkleding online en het is echt geen makkelijke markt. Daarom zou ik, wanneer je echt serieus webwinkelier wil worden, zoveel mogelijk tijd en energie erin stoppen en dit is naast een fulltime baan best lastig (ik heb de mijne opgezegd, was slechts parttime, maar er zitten voor mijn gevoel nog steeds te weinig uren in een dag :wink: )

Nu over het aanbod zelf; jullie aanbod is erg beperkt en (te) gevarieerd. Heb je een ondernemingsplan? Dit zal in ieder geval ook voor jezelf meer duidelijkheid geven over de kant die je op wil gaan.
Het lijkt er nu op alsof je hier en daar wat stock hebt weten te bemachtigen , sommige kleertjes in maat 50 en dan een kledingstuk in 140, weer van een ander merk...Ik zie totaal geen samenhang.
Ik kijk even naar Eliane et Lena en zie dat de rode legging duurder is dan de antraciet? Waarom?
Die 'basics' zijn altijd lastig te verkopen, omdat ze bijna bij ieder willekeurig warenhuis wel voor 5 euro te koop zijn. Dus wanneer je weer gaat inkopen zou ik me echt meer richten op items die de specifieke uitstraling van je merk hebben.
Als officieel retailer krijg je meestal goede foto's aangeleverd.

Tevens mag je best duidelijker aangeven dat verzending gratis is.
Staan nu bij zomer en winter allemaal dezelfde kleertjes?
Bij de merken kan je wat tekst neerzetten; hoe valt het? Waar komt het vandaan? Materialen? Bio?..
Dan nog de faq's; de helft kun je zo weglaten, het komt wat negatief over.
Mensen moeten zelf maar de site in de gaten houden (of FB) om te zien wanneer de uitverkoop is. Jij wil tenslotte ook je normale marge.
Over FB gesproken, let daar ook even op de spelling.
Geldt ook voor het verhaal over de korting; bijna iedereen weet wel hoe dat werkt.

Waarom mag je niet ruilen? Je benadrukt een zwakke schakel van de webwinkels; de mogelijkheid om te kunnen passen.
Mensen lezen soms over je tekst heen; het blijkt toch te klein te vallen etc. Dan mag je toch gewoon ruilen?
Die klachtenregeling staat me ook wat tegen; je verkoopt niet de goedkoopste merken. Waarom wil je niet garant staan voor je producten?

'Je kunt je bestelling voor de betaling altijd annuleren en/of wijzigen in de winkelwagen. Na de betaling, is dit niet meer mogelijk. Wil je toch de bestelling annuleren en/of wijzigen neem dan z.s.m. contact met ons op.'

Dit zou ik ook wat anders formuleren.

Hier laat ik het even bij, ik hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!

Re: [littledream.nl] Wel bezoekers maar geen bestelling

10
Ik vind dat je erg weinig keus hebt. Mijn jongste dochtertje heeft maat 128. Als ik daar dan kijk heb je welgeteld twee rokjes en twee broekjes. Niets om ermee te combineren, geen truien, bloesjes of wat dan ook. Geen maillots of bijpassende legging.
Dus koop ik bij jou een rokje, dan kan ik alsnog met dat rokje naar het winkelcentrum om de rest te gaan kopen, wat mij betreft een grote afknapper, want wat is voor mij dan nog het voordeel van online winkelen?
Ik zie geen algemene voorwaarden, die staan dan min of meer vermeld onder veel gestelde vragen. Ik zie geen KvK nummer, zeker in combinatie met de zeer beperkte collectie, geeft dat niet veel vertrouwen.
Ik zou wat meer informatie over de kleding vermelden, is de broek een lang model of een driekwart? Knoopsgatenelastiek in de taille? Dat laatste vind ik persoonlijk de uitvinding van de eeuw bij kinderkleding, dus dat zou ik graag willen weten. En een duidelijke foto is inderdaad een meerwaarde. En ik zou proberen de collectie uit te breiden.

Succes!