Nog meer regels er bij

1
Ik weet het, wordt eentonig verhaal.
Elders schreef ik al eerder dat er in 2013 nog veel meer op ons af gaat komen.
Nadat de stenenwinkels kapot zijn gemaakt met regels, regels nog meer regels en hoge kosten voor de betaal handelingen, zijn de pijlen nu massaal gericht op de webshops.

Op mijn voorspellingen wordt soms wat geprikkeld gereageerd maar toch
blijkt dat de voorspellingen vormen gaan krijgen ;)

In Den haag is het waarschijnlijk komkommertijd.
Er zijn weer nieuwe ( ontmoediging ) regels in de maak.
Dit keer gaat het over het gebruik en bewaren van email adres tijdens bestel proces.
Het fijne weet ik er nog niet van.
Voorspel dat vast en zeker geld gaat kosten.
En....... de toon is al gezet
"owee owee als u het niet goed doet want de boete is heel hoog, pas maar op want wij hebben geen medelijden met u als ondernemer"

Mogelijke gevolgen;
Er kunnen praktische problemen voor de webshops ontstaan,
bijvoorbeeld controle op de herroep termijn en de garantie termijn.

- Wat vinden jullie als ondernemers van al die nieuwe regeltjes ?
- Hoe denken jullie de extra kosten en de tijd te compenseren ?
marktplaats, 90% van de betalingen verloopt zonder betaalsysteem zoals ideal :)
Ondernemen is vooruitzien
Meer ondernemen minder prietpraat

Re: Nog meer regels er bij

2
Beetje stemmingmakerij als je "het fijne er niet van weet" maar wel weet dat het geld gaat kosten en het brengt alsof de overheid er is om ons te pesten, vind je niet?

Opabert, ik stel voor dat je eerst eens aan ons allemaal vertelt wie jij zelf bent, want in een groot gedeelte van je posts hier doe je aan stemmingmakerij, allemaal vanuit het mom dat je "de ervaren webwinkelier" bent. Prima, maar doe dan ook niet geheimzinnig over wie je bent of wat je doet of gedaan hebt. Lijkt mij niets om je voor te schamen.

Kortom; welke webwinkel(s) zijn van jou en wie ben je zelf uberhaupt?

3
Precies: we leren hier graag wat van elkaar. Geneuzel over "al die regels die het ondernemers zo lastig maken en zoveel geld kosten" helpen daar niet zo bij. Afgezien daarvan ben ik van mening dat het in NL(nota bene een van de dichtstbevolkte landen) nogal meevalt met de regeldruk en belemmeringen van de overheid. Er zijn nogal wat landen waar het erger is. Controleren en handhaven van regels heeft ook voordelen: de rotte appels die het webwinkelen een slechte naam bezorgen worden gedwongen hun leven te beteren of te stoppen en we hebben minder last van oneerlijke concurrentie van amateurs, hobbyisten en boeven die de regels ontduiken of omzeilen.
Uiteraard ben ik ook benieuwd waarin de hier vaak opgevoerde "kleinkinders" nu eigenlijk handelen en met welke webwinkel

4
Een van Mods is 3 jaar geleden via PM gemaild wie ik ben wat ik gedaan heb ?
( zoek het maar terug ).

Don't shoot the messenger.

Volg het nieuws over ondernemend Nederland.
Daar zet of geef mijn persoonlijke commentaar / mening / visie / op.
Dat mijn visie heel vaak uitkomt, is leuke bijkomstigheid.

Doel is dat jonge ondernemers net uit de schoolbanken niet nogeens het wiel gaan uitvinden.
Het wiel is 100 jaar geleden al uitgevonden door de andere generaties.
Luister en leer er van anders maak ook jij de zelfde fout(en).
( lees maar eens op dit forum wat starters schrijven )
Klankbord uit de praktijk en niet vanuit een boekie op Nijenrode
of ander soort universiteit.
Ondernemen zit in je bloed en leer je niet uit boekies.
Als boerenzoon behoor je dit te weten ;)

Troost,
deze ouwe z*k sterft van zelf een keer uit.

Excuus,
Ben niet van bewust dat mijn mening / visie mensen zou beledigen ?

Sneeuwpop maken met achterkleinkinders
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Dáár heeft opa Bert echt wel een punt. Hij kan nogal stellig zijn, maar verschilt daarin niet wezenlijk van veel andere forumgebruikers die er een duidelijke mening op na houden. En soms heb ik liever de roestige stelligheid van opa Bert dan de ongelooflijke stupiditeit van andere forumgebruikers...

Geen speciale behandeling daarom; niet voor mij, niet voor hem, voor niemand.

6
Hier mannen,
Was even zoeken en heb het interview met Teeve gisteren zelf gezien.
Gaat Niet om de marktplaats maar om de nieuwe privacy regels over het bewaren / gebruik van de email adressen.
Komt weer een Controle instantie er bij + hoge sancties ( boetes ).

De vraag welke ik eigenlijk verwacht zou hebben op een webwinkel forum :
- Wist de redactie van dit forum dat deze nieuwe regels er aan kwamen ?
- Heeft Opa mogelijk de aankondiging op dit forum gemist ?

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... lieren.xml

Heren succes met lezen
let vooral op de reacties aldaar.

Voor de Ander:
Alle regels vanuit de overheid kosten het bedrijfsleven (in)direct geld.
Noem mij er 2x welke het bedrijfsleven Direct geld opleveren ?
Voorbeeld: wie dacht u, de kosten van het Fyra fiasco gaan opvangen ?

Ward,
Toen ik 18 jaar was,
was ik niet zo stellig,
sterker opa was zo dom en groen als gras

Opa kan altijd nog achter de geraniums gaan zitten
of gaan spelen met oma ;) humor

7
opabert schreef: Ondernemen zit in je bloed en leer je niet uit boekies.
Als boerenzoon behoor je dit te weten ;)
Dag mede-boerenzoon
Afbeelding

Daarom herken ik zo af en toe jou manier van doen ;)
En dat sommige je soms wat apart vinden; ach, ik ben wellicht de helft van jou leeftijd en heb soms ook scheit aan de wereld, prima.

Ik snap wat je schrijft over hoe overheden werken, ik kom zo af en toe bij lokale overheden voor m'n huidige 8-5 job maar regelmatig kromme tenen :|

Veel plezier trouwens met sneeuwballen gooien, geniet ervan :)

EDIT:
heb je trouwens al wel boerderijspeelgoed besteld bij ons? Of was jij het, toevallig gisteren in onze stenen winkel ?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

9
ik kan nu wel een hele verhaal neer hangen maar wat is er verkeerd aan het meteen verwijderen van persoons gegevens?

Ik merk toch dat veel mensen niet eens de moeite neemen om in te loggen op je site. dus een account aan maken. De enigste reden die ik dan kan vinden is om nieuws brieven te versturen. en die mag je toch al niet versturen tenzij ze daar toestemming voor geven. of zit ik er nu zo raar tegen aan te krijgen ?

Ja de overheid probeerd nu weer iets wat niet haal baar is denk ik. zou je dan niet gewoon over de grens kunnen met je bedrijf op papier? om alle regels naast je neer te leggen ?

Wat je nu wel krijgt denk ik is dat buitenlandse bedrijven voordelen halen uit de onze Nederlandse regels die hoeven er namelijk niet aan onze regelgeving te voldoen. bv de kookie wet.

Mocht ik er naast zitten met mijn gedachte sorry en geef mij een lesje van hoe het wel moet.
Goedkoop en kwalitatief hoogstaand voer? Dat kan
www.genzobiedmeer.nl