Dirkjan schreef:Als je in Google zoekt, zie je bij veel trefwoorden gesponsorde resultaten staan. Soms rechts van resultaten, en als deze volgens Google goed presteren, ook boven de resultaten met een andere achtergrondkleur. Dit zijn advertenties bij Google en kun je gemakkelijk zelf maken via adwords.google.nl.
Als website eigenaren deze advertenties ook op hun website willen plaatsen is dit mogelijk en deelt Google de inkomsten. Wat precies het plaatje is weet ik niet exact maar ik geloof iets van 70-30. Google noemt dat Google Adsense.
Als je een voorbeeld wilt zien, kun je dit onderwerp eens bekijken zonder dat je bent ingelogd op het forum. Dan zie je dat er na het 3e bericht een advertentie staat. Die advertentie is gemaakt in Google Adwords en op een partner website (dit forum) gekomen doordat ik gebruik maak van Google Adsense.
Verwarrend misschien al die namen, maar hoop dat het weer een stukje duidelijker is!
Het blijft moeilijk, maar ik kom er vast wel uit, het is nog te vroeg voor mij denk ik.
Eerst maar eens de webshop goed opzetten en zorgen dat er veel kijkers en nog beter kopers komen.
Wel heel erg bedankt voor je feedback en wil je nogmaals een kijkje op mijn webshop nemen, heb hem inmiddels een beetje aangepast en gelet op wat je zei.
Groetjes, Muriel