Wat is Google Adsense?

1
Wie kan mij vertellen wat Google AdSense is? Ik ben namelijk een leek maar wil het wel graag weten.
Wie o wie....?
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.

3
Bij AdSense laat jij Google advertenties zien van anderen op jou site... AdWords zijn de advertenties die vertoond worden.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

4
@hhh

Je begrijpt de vraag wel goed, maar al die computertaal begrijp ik niet, vandaar mijn vraag.
Zoals ik al zei, voor mij is niet alles even makkelijk te begrijpen, ik ben nog steeds een leek!
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
@I came, I saw.... I got Zenned.

Dank je, ik begrijp het nu wel een beetje meer, maar het is te ingewikkeld voor mij, in ieder geval nu nog!
Ik blijf hoop houden, ooit komt het goed!
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.

6
Als je in Google zoekt, zie je bij veel trefwoorden gesponsorde resultaten staan. Soms rechts van resultaten, en als deze volgens Google goed presteren, ook boven de resultaten met een andere achtergrondkleur. Dit zijn advertenties bij Google en kun je gemakkelijk zelf maken via adwords.google.nl.

Als website eigenaren deze advertenties ook op hun website willen plaatsen is dit mogelijk en deelt Google de inkomsten. Wat precies het plaatje is weet ik niet exact maar ik geloof iets van 70-30. Google noemt dat Google Adsense.

Als je een voorbeeld wilt zien, kun je dit onderwerp eens bekijken zonder dat je bent ingelogd op het forum. Dan zie je dat er na het 3e bericht een advertentie staat. Die advertentie is gemaakt in Google Adwords en op een partner website (dit forum) gekomen doordat ik gebruik maak van Google Adsense.

Verwarrend misschien al die namen, maar hoop dat het weer een stukje duidelijker is!

7
Ik heb al heel lang een Google AdSense-account op mijn startpagina's (nou ja, anderhalf jaar nog maar).
Maar nog nooit uitbetaald door eigen schuld. Moet even de boel activeren. :D
http://aagjedoeken.wordpress.com/

8
Google kennende gaan ze dat vast niet met terugwerkende kracht aan je betalen Mieke, balen..
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!

10
Dirkjan schreef:Als je in Google zoekt, zie je bij veel trefwoorden gesponsorde resultaten staan. Soms rechts van resultaten, en als deze volgens Google goed presteren, ook boven de resultaten met een andere achtergrondkleur. Dit zijn advertenties bij Google en kun je gemakkelijk zelf maken via adwords.google.nl.

Als website eigenaren deze advertenties ook op hun website willen plaatsen is dit mogelijk en deelt Google de inkomsten. Wat precies het plaatje is weet ik niet exact maar ik geloof iets van 70-30. Google noemt dat Google Adsense.

Als je een voorbeeld wilt zien, kun je dit onderwerp eens bekijken zonder dat je bent ingelogd op het forum. Dan zie je dat er na het 3e bericht een advertentie staat. Die advertentie is gemaakt in Google Adwords en op een partner website (dit forum) gekomen doordat ik gebruik maak van Google Adsense.

Verwarrend misschien al die namen, maar hoop dat het weer een stukje duidelijker is!
Het blijft moeilijk, maar ik kom er vast wel uit, het is nog te vroeg voor mij denk ik.
Eerst maar eens de webshop goed opzetten en zorgen dat er veel kijkers en nog beter kopers komen.
Wel heel erg bedankt voor je feedback en wil je nogmaals een kijkje op mijn webshop nemen, heb hem inmiddels een beetje aangepast en gelet op wat je zei.

Groetjes, Muriel
www.murielsbeautysalon.nl
Voor Spa-behandelingen, Hotstone-massage, Make-up, sieraden en tassen.

Re: Wat is Google Adsense?

11
Hallo Muriël,

Ik heb het idee dat je wel begrijpt waar men Google Adsense voor gebruikt, maar dat je een aantal specifieke vragen hebt of tegen problemen aanloopt. Dat is mijn idee tenminste...

Mag ik vragen wat je niet duidelijk is aan het programma? Misschien kan ik het in simpele bewoordingen en zonder jargon aan je uitleggen? Reageer even a.u.b.

Nog even voor alle duidelijkheid:

Google Adsense is een programma voor mensen met een eigen website, eigen blog of andere pagina waaraan ze Adsense advertenties kunnen koppelen. Als je de advertenties van Google Asense op jouw pagina's weergeeft, verdien je geld per klik. Dit betekent dat je een beetje bijverdient als een bezoeker jouw Adsense advertentie aanklikt. Nog steeds helder?
Een hogere positie voor uw webwinkel in Google?
http://websitehogeringoogle.nl/vragen-tips