[lastdodo.nl] kleding voor baby's/kinderen/ouders. Feedback?

1
Sinds een poosje is de webshop http://www.lastdodo.nl, een webshop met als hoofdfiguur de snuggere dodo "Dido de Lastdodo". Hierop verkopen wij leuke kledingitems voor baby's en kinderen en een beperkt assortiment voor hun ouders (dit wordt in de toekomst uitgebreid).

We werken voor de productie/verzending van de kleding momenteel nog samen met Spreadshirt, om geen voorraden aan te hoeven houden. Wanneer het goed gaat lopen willen wij dit in eigen hand nemen.

Verder hebben we een twitteraccount met Dido als Twitterkoning, een Facebook pagina waarop Dido snuggere uitspraken en leuke afbeeldingen post en er loopt binnenkort een levensgrote Dido door de straten van Amsterdam, gewapend met ballonnen en stickers ;-).

Graag jullie reactie op dit concept en onze website. Alle tips voor verbetering van de site en/of promotie van Dido de Lastdodo is welkom! Dido is dan wel al best snugger, maar nooit te oud om bij te leren!

Re: [lastdodo.nl] kleding voor baby's/kinderen/ouders. Feedb

2
Hai,

Op zich een leuk idee om met een deze vogel aan de gang te gaan. Leuk ontwerp.

Aantal puntjes:

- Ik kan geen contactgegevens van je vinden? Je bent verplicht om je bekend te maken. Daarnaast geeft het klanten meer vertrouwen om te bestellen.
- Geen algemene voorwaarden?
- Tekst op de contactpagina is wel heel kinderlijk.
- Ik kan niet vinden hoe ik kan betalen? Alleen de logo's op de site geven dit aan. Klanten willen voor het plaatsen van de bestelling graag dit soort dingen weten. Plaats het op je FAQ pagina.
- FAQ pagina bevat nog een fout. (onder: een superleuk idee....)
- Layout is netjes en overzichtelijk. Kleuren zijn mooi en subtiel.

Kortom: geef je klanten meer informatie over bestellen en betalen. En zorg voor algemene voorwaarden! Ook ter bescherming van jezelf.

3
Hoi dodo.

Eerste indruk van mij, Leuke vrolijke site. Alleen de laad tijd was wat lang...

Het eerste wat me opviel was je Wordpress logootje in mijn browser. Deze kun je makkelijk aanpassen naar een eigen logo. Misschien een idee om dit aan te passen.

Wat ik ook jammer vind is dat je mooie duidelijk product foto's hebt maar deze niet kunt vergroten.

Op de kids pagina krijg ik rondom de producten schuifbalkjes te zien, dit oogt wat slordig.

contact pagina
Op je contact pagina zie ik de volgende melding;
Error: The current number of modules is not supported in this layout. If you need more you need to change this custom layout.

Ziet er voor de rest leuk uit, maar ik zou de tekst op je contact pagina wat serieuzer maken.Als iemand echt goed kwaad is kan je zo'n humorvolle tekst misschien niet waarderen, of serieus nemen. hahah ;)

winkelwagen
Zelf zou ik ook je winkelwagen wat duidelijker maken, heel onduidelijk. Ik denk dat als je een wit kader maakt rond de producten die in je winkelwagen zitten als je wilt afrekenen alles een stuk duidelijker maakt! Als ik op Home klik ben ik zelfs mijn winkelwagen kwijt...! ik kan er niet meer rechtstreeks naartoe.
Op de andere paginas is de winkelwagen onduidelijk. Plaats je winkelwagen op een duidelijk zichtbare plek met eventueel een logootje.

Voor de rest heel veel succes gewenst met jou originele webshop! Hopelijk kun je hier iets mee.
spiritueel, hobby, quilt, stoffen, decoratie, woon artikelen http://www.decado.nl

4
Bedankt voor deze info!! We gaan de volgende punten dus aanpakken:

Duidelijke contactgegevens / algemene voorwaarden
Info over betaalmogelijkheden
Tekst op homepage minder kinderlijk maken
Tekst bij contactformulier aanpassen, ik kan me inderdaad goed voorstellen dat als een klant echt boos is, humor niet zo gewaardeerd wordt.
Een Wordpress logo aanmaken voor in de browser.
De door jullie genoemde fouten eruit halen (tekst: error.....)
Overleggen met mijn webdesigner of er iets te doen is aan de laadtijd, die is inderdaad wat lang.
De opmerkingen over de winkelwagen begrijp ik en gaan we naar kijken, maar aangezien we daarvoor nu nog afhankelijk zijn van Spreadshirt kunnen we daar denk ik geen aanpassingen in doen. We gaan brainstormen over mogelijke oplossingen.

We gaan van de week om de tafel met onze webdesigner en gaan bezig met de aanpassingen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

5
En oja: De productfoto's lopen ook via Spreadshirt, we zullen ze mailen of er iets mogelijk is met het vergroten van de foto's. De schuifbalken zijn helaas nodig, wij vonden het ook minder mooi, maar de Spreadshirt module is in een frame in de website geplaatst en zonder schuifbalken komt er of heel veel witruimte onder bepaalde pagina's, of de klant kan niet ver genoeg omlaag om door te gaan naar de volgende stap in het bestelproces. Zodra we niet meer afhankelijk zijn van Spreadshirt (hopelijk binnen een jaar), gaan we dit anders doen.