Sinterklaas / Kerst acties?

1
Ik ben benieuwd of er hier ondernemers zijn die nu of in voorgaande jaren geëxperimenteerd hebben met sinterklaas / kerst acties. Op de radio / tv hoor je de grote webwinkels als Bol.com al flink adverteren maar wat is nu een goede actie en wat levert het uiteindelijk op?
http://www.bikon.nl

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

3
Ik ben net 2 maandjes online. Heb nu t/m 1 januari gratis verzending op het gehele assortiment. Het is nu nog erg rustig kwa bestellingen, maar ja het is november, ik heb nog geen vast klantenbestand, en een fluctuerend aantal bezoekers per dag.

Maar ik hoop hiermee toch extra te kunnen verkopen dan als ik het niet erop had gezet. Ga ook de komende weken acties opzetten vooral met betrekking op kerst en oud&nieuw. Dan willen veel dames zich in mooie jurkjes steken en daar hoop ik dan wat op mee te kunnen liften. Daarnaast heb ik een inpakservice aangemaakt, zodat klanten cadeautjes kunnen laten inpakken.

Zowieso vind ik het persoonlijk verstandig om als ondernemer er midden in te springen (wel overwogen en goed nadenkend), om er een graantje van mee te pikken.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

4
Wij hebben vandaag cadeautjes uitgedeeld in een stad hier vlakbij. Ik moet zeggen dat dat bijzonder goed bevallen is. Een enkeling zegt ja bedankt of zelfs geen interesse, maar bij de meeste ondernemers toch een gesprek kunnen voeren en daaruit verwacht ik absoluut een aantal verkopen. Het leukste is eigenlijk nog wel klanten die ook in de winkel staan, het gesprek horen en je dan aanspreken of ze ook een kaartje mogen. Morgen gaan we weer en ik ga direct meer cadeautjes bestellen!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

5
Ik vraag me dus heel erg af of een actie als 'geen verzendkosten' nu echt wat oplevert..
Hoeveel mensen trek je er daadwerkelijk mee over de streep? Als we uitgaan van 100 bestellingen in een maand, alle mensen rekenen 6,75 verzendkosten af wat op 675 euro die je 'misloopt' komt.
Haal je hierdoor dus met eventuele extra bestellingen die 675 euro er ook weer uit?

Ik heb altijd een beter gevoel bij korting op extra's / accessoires omdat je hiermee het totaal verkoop bedrag omhoog haalt ipv dat je aan de prijs van je producten moet gaan schroeven.
Ook heb ik het idee dat als je een actie doet je die actie ook weer moet gaan promoten omdat je anders ook geen extra bezoekers trekt.. Dat maakt de kosten voor je actie dubbel (1. korting op je product 2. extra promotie kosten).

Maar misschien kan iemand met nog wat meer ervaring wat meer vertellen?
http://www.bikon.nl

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

6
Ik geloof zelf ook niet zo in acties als gratis verzenden. Het werkt vast hoor, maar persoonlijk ben ik meer van het verhogen van de bezoekers aantallen. Als je weet dat je product en je prijs klopt, dan verdien je in theorie meer als je 2x zoveel bezoekers hebt.

Die bezoekers krijg je door online/offline te promoten. Wij verkopen natuurlijk een relatief waardevol product, orders van 300 euro zijn eigenlijk wel minimaal. Dat maakt het offline promoten (Zoals vandaag) een stuk interessanter.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

7
Ik heb er wel goede ervaringen mee, krijg dan meer verkopen en ook hogere verkopen. Je kunt ook zeggen gratis verzendkosten vanaf €25,- (deed ik vorig jaar). Je kunt ook zeggen gratis alleen bij pakketpost.

Alleen korting op bepaalde producten werkt niet altijd. Tja, promotiekosten... of ik nu een uurtje niets doe of ik ga een banner in elkaar zetten en dan op FB/Twitter zetten.
Of ik stuur gewoon een Tweet met tekst dat gedeeld wordt door veel mensen.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

8
Via facebook heb ik voor 3 van mijn shops (http://www.deweegschaalinbalans.nl, http://www.all4kidsshop.nl en http://www.debettyball.nl) samen met een aantal andere webshops een sinterklaasactie lopen. Al deze shops "verstoppen" een letter in de shop en mensen moeten die letters zoeken en een zin maken die ze insturen waarmee ze waardebonnen kunnen winnen. De bedoeling is natuurlijk dat mensen die normaal nooit op je webshop terecht zouden komen nu bij je shop komen kijken om de letter te zoeken en wellicht mogelijke kopers worden. Ik kan goed zien dat er meer "kijkers" zijn geweest maar geen kopers meer dan normaal. Mogelijk dat deze kijkers later nog eens terugkeren. In deze actie hebben alle deelnemende webshops 10,00 ingelegd waarvan de waardebonnen worden gekocht. Met de gewonnen waardebonnen kunnen mensen straks weer inkopen doen bij een of meer van de deelnemende shops.

Het resultaat is me tot nu toe een beetje tegengevallen, maar de investering was ook klein (30,00 voor 3 webshops en een beetje werk) Ik denk dat ook het promoten beter had gekund door de organisator en misschien de termijn langer (nu loopt het van 18 t/m 22 november)

Als er webshop eigenaren zijn die daar interesse in hebben wil ik wel een gezamenlijke ludieke actie opzetten voor de kerstperiode. Mail me dan naar info@deweegschaalinbalans.nl met als onderwerp kerstactie en geef even je webshop door. Bij voldoende interesse krijg je dan eind november begin december informatie hoe de actie er uit gaat zien en kan je alsnog besluiten of je wel of niet mee wil doen.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

9
Het ligt er geheel aan wat je verkoopt. Als je in een competitieve markt opereert (kleding, schoenen, ipad hoesjes etc.) wordt het een stuk moeilijker om de misgelopen inkomsten van de verzendkosten te compenseren.

De marges zijn vaak al lager terwijl de verzendkosten voor veel webshops boven de €5 liggen.

Ik ben zelf meer een fan van gratis verzending boven bedrag X. Zo dek je niet alleen de kosten, maar kan de gemiddelde orderwaarde ook worden opgekrikt. Klanten die bijvoorbeeld nog een paar euro nodig hebben voor gratis verzending blijken vaak bereid om een klein product bij te kopen.

Daarnaast is het qua acties vaak beter om je vaste klantenbestand in te zetten. Maak specifieke mailings en bekijk welke producten het meest bekeken worden.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

10
Zyra schreef:Nou de grote partijen zijn zo groot, omdat ze de prijzen verhogen en dan rond deze tijd zeggen dat er wel 50% korting op zit.
Dat is onzin.
Dat bericht van de consumentenbond heeft je vast hiermee beïnvloed :)

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

11
Hebt je zelf de prijzen wel eens in de gaten gehouden RicardoV? Het gebeurd niet bij alle artikelen, maar ik kom het wel regelmatig tegen.

Een goed voorbeeld is een rampzalige stelling die je kan kopen bij alle bouwmarkten, waar ik er ooit eens 3 van heb gekocht voor €26,- per stuk. Buiten een aanbieding om, Ongeveer een jaar geleden.

Als ik nu in de folders kijk, zie ik altijd staan: Van €40,- voor €25,-. Kom je in de winkel als het geen aanbieding is. Dan kost deze ook gewoon rond de €25,- tot €30,- .

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

12
RicardoV schreef:
Zyra schreef:Nou de grote partijen zijn zo groot, omdat ze de prijzen verhogen en dan rond deze tijd zeggen dat er wel 50% korting op zit.
Dat is onzin.
Dat bericht van de consumentenbond heeft je vast hiermee beïnvloed :)
Nee hoor, ik wist het al een tijdje en het is gewoon zo. Wil je iets hebben dan moet je het tegenwoordig dan direct kopen anders is het de week erop gewoon duurder en de week daarop is het weer in de aanbieding. Heb ik al een paar keer ondervonden en leuk is anders.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

13
Is het niet wat om een "Gratis inpakservice" te bieden? Verder zou ik als consument graag de garantie willen dat cadeautjes voor 5 december binnen zijn, dus dat zou ik ook vermelden (wanneer je het ook waar kunt maken ;) ).

Voor de rest kun je mooi een rubriek maken "Cadeautips". Zelf heb ik namelijk nooit een idee wat ik moet geven. Surf ik dan over het web en kom ik toevallig in jouw webwinkel, dan herinner je mij eraan dat ik nog cadeautjes moet verzinnen en kijk ik ook even bij de cadeautips...

Wellicht anderen nog ludieke ideeën? Kortingen en dergelijke zijn leuk, maar wanneer ik voor de feestdagen shop is de prijs niet het enige waar ik op let...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

14
Zyra schreef:Nee hoor, ik wist het al een tijdje en het is gewoon zo. Wil je iets hebben dan moet je het tegenwoordig dan direct kopen anders is het de week erop gewoon duurder en de week daarop is het weer in de aanbieding. Heb ik al een paar keer ondervonden en leuk is anders.
Kortingen worden altijd op een of andere manier doorberekend, dit is inderdaad geen geheim.
Gx. Media

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

15
grr0x schreef:
Zyra schreef:Nee hoor, ik wist het al een tijdje en het is gewoon zo. Wil je iets hebben dan moet je het tegenwoordig dan direct kopen anders is het de week erop gewoon duurder en de week daarop is het weer in de aanbieding. Heb ik al een paar keer ondervonden en leuk is anders.
Kortingen worden altijd op een of andere manier doorberekend, dit is inderdaad geen geheim.
Kortingen worden niet (altijd) doorberekend. Als je eens wist wat voor marges er op sommige producten zit tijdens een actie dan kom je er wel achter dat het niet altijd wordt doorberekend.

Eens: vaak wordt er met de prijs gesjoemeld om de actie groter te laten lijken dan het is, maar niet altijd.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

16
Zyra schreef:
Zyra schreef:Nou de grote partijen zijn zo groot, omdat ze de prijzen verhogen en dan rond deze tijd zeggen dat er wel 50% korting op zit.
Nee hoor, ik wist het al een tijdje en het is gewoon zo. Wil je iets hebben dan moet je het tegenwoordig dan direct kopen anders is het de week erop gewoon duurder en de week daarop is het weer in de aanbieding. Heb ik al een paar keer ondervonden en leuk is anders.
Wat is hier gek aan?

Het internet is dynamisch. Als ik vandaag een nieuw product op mijn site zet voor €199,- en ik zie 4 weken later dat concurrenten op €249 staan, wie verbied mij om de prijs naar €249 te verhogen zodat alles weer gelijk staat?

En als ik dan een actie doe van €249 voor €199 dus wel 20% korting!!! dan ben ik - voor zover ik weet - inderdaad verkeerd bezig. Maar dat heb je nou eenmaal met het internet, prijzen worden dagelijks aangepast.

Dus niet miepen, het hoort bij het internet.

Re: Sinterklaas / Kerst acties?

17
RicardoV schreef: Wat is hier gek aan?

Het internet is dynamisch. Als ik vandaag een nieuw product op mijn site zet voor €199,- en ik zie 4 weken later dat concurrenten op €249 staan, wie verbied mij om de prijs naar €249 te verhogen zodat alles weer gelijk staat?

En als ik dan een actie doe van €249 voor €199 dus wel 20% korting!!! dan ben ik - voor zover ik weet - inderdaad verkeerd bezig. Maar dat heb je nou eenmaal met het internet, prijzen worden dagelijks aangepast.

Dus niet miepen, het hoort bij het internet.
Ik heb het NIET ALLEEN over internet, ik winkel ook gewoon nog :wink:. En prijsverschillen van internet + stenenwinkels zijn er bij dezelfde partijen wel degelijk.

Voorbeeld: Ik zie online bij Mediamarkt een spel staan voor €37,-, maar i.p.v. online bestellen ga ik naar de winkel omdat deze toch al in de buurt is. Ik zie het spel daar liggen voor €44,95. Maar ik weet dat het spel goedkoper online staat. Er zijn genoeg mensen die dit niet weten en dan voor €44,95 afrekenen. Ik weet dit wel, ga een medewerker zoeken en vertel hem over de aanbieding online. Hij geeft de korting en ik kan weglopen met het spel voor €37,-. Daar doen ze daar overigens niet zo heel moeilijk over (zit toch wel genoeg marge op en vele andere mensen kopen het spel toch voor de volle pond).

Dit is dus vandaag de dag gewoon normaal en we accepteren het en we moeten maar niet zeuren. Prima, maar jank dan ook niet achteraf als je niet op internet hebt gekeken en dan gewoon de volle pond hebt betaald.

Er staat bij hun namelijk nooit bij "alleen online" en wat online in de aanbieding is wil dus bij hun ook niet zeggen dat het offline ook zo is.

Oh en je laatste voorbeeld? Er zijn bedrijven die zeggen korting te geven terwijl het gewoon de verkoopsprijs is. Bijvoorbeeld ik zie het bij 3 webshops het product voor €12,95 staan. En 1 webshop zegt dat de prijs van €16,95 voor €12,95 is. Dan begrijp je natuurlijk wel dat ik dan de 3 webshops die zeggen dat het €12,95 is ga vergelijken en diegene met de "korting" wegzet en niet meer naar omkijk.

Want juist dat is niet meer betrouwbaar, want als het al bij 1 product is zal het bedrijf wel bij meerdere producten doen. Moet het bedrijf zelf weten, maar je maakt het voor mij niet meer geloofwaardig.