RicardoV schreef:
Wat is hier gek aan?
Het internet is dynamisch. Als ik vandaag een nieuw product op mijn site zet voor €199,- en ik zie 4 weken later dat concurrenten op €249 staan, wie verbied mij om de prijs naar €249 te verhogen zodat alles weer gelijk staat?
En als ik dan een actie doe van €249 voor €199 dus wel 20% korting!!! dan ben ik - voor zover ik weet - inderdaad verkeerd bezig. Maar dat heb je nou eenmaal met het internet, prijzen worden dagelijks aangepast.
Dus niet miepen, het hoort bij het internet.
Ik heb het NIET ALLEEN over internet, ik winkel ook gewoon nog

. En prijsverschillen van internet + stenenwinkels zijn er bij dezelfde partijen wel degelijk.
Voorbeeld: Ik zie online bij Mediamarkt een spel staan voor €37,-, maar i.p.v. online bestellen ga ik naar de winkel omdat deze toch al in de buurt is. Ik zie het spel daar liggen voor €44,95. Maar ik weet dat het spel goedkoper online staat. Er zijn genoeg mensen die dit niet weten en dan voor €44,95 afrekenen. Ik weet dit wel, ga een medewerker zoeken en vertel hem over de aanbieding online. Hij geeft de korting en ik kan weglopen met het spel voor €37,-. Daar doen ze daar overigens niet zo heel moeilijk over (zit toch wel genoeg marge op en vele andere mensen kopen het spel toch voor de volle pond).
Dit is dus vandaag de dag gewoon normaal en we accepteren het en we moeten maar niet zeuren. Prima, maar jank dan ook niet achteraf als je niet op internet hebt gekeken en dan gewoon de volle pond hebt betaald.
Er staat bij hun namelijk nooit bij "alleen online" en wat online in de aanbieding is wil dus bij hun ook niet zeggen dat het offline ook zo is.
Oh en je laatste voorbeeld? Er zijn bedrijven die zeggen korting te geven terwijl het gewoon de verkoopsprijs is. Bijvoorbeeld ik zie het bij 3 webshops het product voor €12,95 staan. En 1 webshop zegt dat de prijs van €16,95 voor €12,95 is. Dan begrijp je natuurlijk wel dat ik dan de 3 webshops die zeggen dat het €12,95 is ga vergelijken en diegene met de "korting" wegzet en niet meer naar omkijk.
Want juist dat is niet meer betrouwbaar, want als het al bij 1 product is zal het bedrijf wel bij meerdere producten doen. Moet het bedrijf zelf weten, maar je maakt het voor mij niet meer geloofwaardig.