Sinds kort ben ik wat pakketzendingen gaan versturen in een enveloppe i.p.v. een kartonnen verpakking.
Resultaat: de ene naar de andere zending die te laat aankomt of de status 'manco' krijgt.
Klaarblijkelijk kan PostNL niet omgaan met enveloppen in combinatie met een pakketzegel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ik meen dat er al ergens eerder over dit probleem was gesproken, maar kon het niet meer terugvinden. Wellicht ook eens aanleiding voor PostNL om hier aandacht aan te besteden.
Re: Problemen PostNL verzenden pakketpost in enveloppe
2Wij hadden hetzelfde probleem en zijn van enveloppen overgestapt op platte dekseldozen en wikkeldozen. Probleem opgelost.
3Moet zeggen dat de afgelopen 2 keer wel goed is gegaan.
4Het lijkt mij sowieso niet slim om enveloppen in dat proces te sturen. Je envelop zal maar onder een grote zware doos komen op een postkar of iets dergelijks. Iets meer stevigheid is wel aan te raden volgens mij.
- Advertentie
Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!
5Ligt denk ik maar net aan wat de inhoud is.
6Ik heb het bij DHL eens aan de hand gehad. Dat was dan wel een monsterenveloppe, maar de klant had voor die verzendoptie gekozen. Dat is goed gegaan.
7Om deze reden stuur ik alle pakketten als doos en om dezelfde reden alle brieven als envelop. Brievenbusdozen lopen bij mij regelmatig vertraging op als ik ze als brief met postzegels verstuur.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
8Yep hier hetzelfde. Nooit melding van de klant gehad dus het is wel gewoon aangekomen (lees door brievenbus gedouwd en niet netjes gewoon aangebeld).
9Ik verstuur al jaren dingen in bubbel-enveloppen met pakketpost.
Ik zou alleen niet een klein shitenvelopje doen (10x15) maar wel ene beetje een fatsoenlijke maat met bubbels. Anders dondert het bij PostNL sorteercentrum tussen de transportband.
Ik zou alleen niet een klein shitenvelopje doen (10x15) maar wel ene beetje een fatsoenlijke maat met bubbels. Anders dondert het bij PostNL sorteercentrum tussen de transportband.
10Bij DHL heb ik hier nooit last van. Zowel bubbelenveloppen als kartonnen enveloppen gaan altijd goed. Misschien verwerkt DHL het anders daar ze geen 'echte brievenbuspost' hebben, ze hoeven geen scheiding te maken tussen wat met de postbode meegaat en wat met de pakketbezorger.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
11Dat maakt niet uit, ik gebruik D14 en E16 enveloppen en zelfs met pakketsticker erop en nog wilde ze dezen via brievenbus doen. Het gaat meer om de dikte i.p.v de grootte.Captain Pervert schreef:Ik verstuur al jaren dingen in bubbel-enveloppen met pakketpost.
12Ik gebruik de grootste maat bubbelenveloppe. En zelfs met een product met een hoogte van 10cm, denkt iemand blijkbaar alsnog: 'o, dit is brievenbuspost'.Captain Pervert schreef:Ik verstuur al jaren dingen in bubbel-enveloppen met pakketpost.

13Wij hebben dit probleem ook regelmatig. Wij schrijven nu met zwarte stift duidelijk op de envelop dat het een pakket is. Sindsdien is het altijd goed gegaan.
Stropdas24.nl
14Als ze daar tijd hebben om die tekst te lezen gebeurd er wel iets heel ergs inefficients lijkt mij.BenvanStreek schreef:Wij hebben dit probleem ook regelmatig. Wij schrijven nu met zwarte stift duidelijk op de envelop dat het een pakket is. Sindsdien is het altijd goed gegaan.
15Ik heb het idee dat dit al verkeerd gaat bij het PostNL punt waar ik de pakketten inlever (supermarkt)
Stropdas24.nl