Problemen PostNL verzenden pakketpost in enveloppe

1
Sinds kort ben ik wat pakketzendingen gaan versturen in een enveloppe i.p.v. een kartonnen verpakking.

Resultaat: de ene naar de andere zending die te laat aankomt of de status 'manco' krijgt.

Klaarblijkelijk kan PostNL niet omgaan met enveloppen in combinatie met een pakketzegel. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Ik meen dat er al ergens eerder over dit probleem was gesproken, maar kon het niet meer terugvinden. Wellicht ook eens aanleiding voor PostNL om hier aandacht aan te besteden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Problemen PostNL verzenden pakketpost in enveloppe

11
Captain Pervert schreef:Ik verstuur al jaren dingen in bubbel-enveloppen met pakketpost.
Ik zou alleen niet een klein shitenvelopje doen (10x15) maar wel ene beetje een fatsoenlijke maat met bubbels. Anders dondert het bij PostNL sorteercentrum tussen de transportband.
Dat maakt niet uit, ik gebruik D14 en E16 enveloppen en zelfs met pakketsticker erop en nog wilde ze dezen via brievenbus doen. Het gaat meer om de dikte i.p.v de grootte.

Re: Problemen PostNL verzenden pakketpost in enveloppe

12
Captain Pervert schreef:Ik verstuur al jaren dingen in bubbel-enveloppen met pakketpost.
Ik zou alleen niet een klein shitenvelopje doen (10x15) maar wel ene beetje een fatsoenlijke maat met bubbels. Anders dondert het bij PostNL sorteercentrum tussen de transportband.
Ik gebruik de grootste maat bubbelenveloppe. En zelfs met een product met een hoogte van 10cm, denkt iemand blijkbaar alsnog: 'o, dit is brievenbuspost'. :?

Re: Problemen PostNL verzenden pakketpost in enveloppe

14
BenvanStreek schreef:Wij hebben dit probleem ook regelmatig. Wij schrijven nu met zwarte stift duidelijk op de envelop dat het een pakket is. Sindsdien is het altijd goed gegaan.
Als ze daar tijd hebben om die tekst te lezen gebeurd er wel iets heel ergs inefficients lijkt mij.