Latere cut-off tijd

1
Beste allemaal,

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om de cut-off tijden van mijn bedrijf te verhogen. Op dit moment is dat 17:30. Er zijn al een paar partijen langs geweest maar eigenlijk verkopen ze alleen maar diensten die ik niet hoef. Het enige wat ik wil is later kunnen aanleveren/laten ophalen. Iets wat met onze aantallen moeilijk schijnt te zijn (+/- 250 p/m). Ik zoek een tijdstip tussen de 20:00 uur en 21:00 uur. Hoe dichter bij 21:00 uur hoe beter :wink:

Concreet heb ik zelf al gekeken naar fulfilment; dit vind ik echter niet de meest passende oplossing. Vooral omdat ik ook gewoon kantoorruimte incl magazijn heb. + de tijd om de zending klaar te maken is er ook gewoon.

Ik heb vernomen van een partij dat relatief kleine partijen ''geluk'' hebben dat zij kunnen meeliften op andere omdat de vrachtwagen er dan toch al zou zijn. Iets wat ik zelf eigenlijk maar moeilijk kan geloven. En zelfs voor winkels met 20.000 orders per jaar schijnt het moeilijk te zijn. Toch zie ik om mij heen relatief kleine (inschatting) winkels die toch tot bijvoorbeeld 21:00 aanbieden (ook concurrerende partijen die dus ongeveer dezelfde marges hebben).

Kan iemand hier iets over zeggen of hoe hij/zij dit hebben aangepakt? Er wordt nu met PostNL via Myparcel verzonden, uitermate tevreden over. Maar de cut-off tijden zal ik graag ruimer zien worden.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

Mvg,
ES01

Re: Latere cut-off tijd

2
Het speelt hierbij ook mee waar je zit in Nederland. Ik geloof dat er in Utrecht een punt is waar je nog heel laat mag afleveren, maar of dat met 250 pakjes per maand al mogelijk is weet ik niet. Ik denk eerder dat dit aantal per dag zo ongeveer het minimum is.

3
PostNL komt bij mij ophalen tussen 16.00 en 18.00 (lees: 16.30 uur ;)) maar op 5 minuten rijden zit een filiaal van PostNL waar ik zelf aan kan leveren tot 19.00 uur.

Wellicht zit er iets in de buurt?

4
@Rudy: regio Utrecht zitten wij inderdaad. Wie doet er nou 90.000 pakketten per jaar los van de giganten? Als ik dat aantal doe is er echt wel iemand die het opkomt halen :wink: . Dan ga ik niks wegbrengen. Dat zijn echt al serieuze aantallen. Het zijn ook geen producten van 5-10 euro.

@frafra: hiernaast zit ongeveer een PostNL business balie, maar die is geopend tot 18:00. Hij is wel later open maar alleen <18:00 uur is de garantie dat de pakketten dezelfde dag nog in het DB netwerk komen.

Gr,
ES01
Advertentie

Wil je zelf je eigen webwinkel maken? Met JouwWeb is dat heel eenvoudig! Dankzij een slimme keuzehulp ontwerp je zelf je eigen thema of huisstijl. De software is technisch volledig doorontwikkeld en naast het Nederlands ook in het Engels beschikbaar. Ruim 250.000 ondernemers gingen je voor!

5
Is er niemand die ook te maken heeft met dit probleem? Is er echt geen andere oplossing dan fulfilment?
De eerste offerte die ik heb gehad voor fulfilment is best een flinke smak met geld. Zeker omdat we die kosten ook terug moeten verdienen en ik niet zeker weet of dat zal lukken. Als er iedere avond structureel gemiddeld 4 bestellingen meer zijn dan teken ik er meteen voor, maar dit weet ik dus niet zeker.

Ik zoek dus eigenlijk een mogelijkheid om dit eerst te testen door het al dan niet zelf weg te brengen van de zendingen naar een depot in regio Utrecht.

Gr,
ES01

6
Dus je zoekt concreet een oplossing voor 1 tot 3 bestellingen in het tijdvak 17:30 tot 21:00 uur 's avonds? Dan is fulfilment juist wel een oplossing, zolang je maar een fulfilmentbedrijf in de arm neemt dat veel meer webwinkels bedient. Zo "lift" je mee met anderen.

Over een cut-offtijd van 21:00 uur bij je concurrenten zou ik me niet zo'n zorgen maken. Ik heb steeds vaker de indruk dat "vandaag besteld, morgen in huis" de helft van de tijd uit de duim gezogen wordt. Lijkt haast wel een default-instelling van een webshop-template...

Bij ons, met fulfilment, ligt de cut-offtijd tussen 14:00 en 17:00 uur op werkdagen. Erg ruim, lijkt het, maar het maakt nogal uit of je in één keer 10 of 100 bestellingen doorzet. Orderpicken en inpakken kost tijd.

7
Hi Ward,

Concreet weet ik niet wat dit met de conversie doet. Bezoek is 's avonds vaak 50% van wat er de rest van de dag is geweest maar de bestellingen blijven 'savonds vaak achterwege.

De conversie is alleen veel minder. Ik denk zelf dat ze naar de concurrentie gaan die dezelfde producten hebben en prijzen. De cut off tijden van de concurrentie is later dan onze (veel).

Gr,
ES01

8
Dit is inderdaad enkel mogelijk voor de grote spelers.

Ik heb in België een account manager van Bpost langs gehad die mij dit ook niet kon aanbieden. Die vertelde dat de grote spelers Bpost betalen voor deze late cutoff tijden en dat ze moeten betalen om per vrachtwagen te docken aan de centrale post sorteercentra, bovendien dienen ze dan ook nog een voorsortering te doen in containers. Anders kunnen de zendingen die men afgeeft om middernacht niet meer op tijd verdeeld worden naar de lokale postkantoren voor uitreiking.

Het ziet er momenteel dus naar uit dat de "gewone" webwinkel vast zit aan 17u-18u en in sommige gevallen zelfs 19u en dan mag je al heel blij zijn.

9
ES01 schreef:Concreet weet ik niet wat dit met de conversie doet. Bezoek is 's avonds vaak 50% van wat er de rest van de dag is geweest maar de bestellingen blijven 'savonds vaak achterwege.

De conversie is alleen veel minder. Ik denk zelf dat ze naar de concurrentie gaan die dezelfde producten hebben en prijzen. De cut off tijden van de concurrentie is later dan onze (veel).
Dat hoeft niet — of niet alleen — aan de cut-offtijd te liggen. Kijk anders eens in je sitestatistieken: vaak vertonen bezoekers 's avonds ander gedrag, bijvoorbeeld omdat ze meer tijd hebben. Dat zou bijvoorbeeld ook kunnen betekenen dat bezoekers 's avonds prijsgevoeliger zijn. Met andere woorden: dan ga je mogelijk de cut-offtijden verlengen terwijl je prijsstelling het werkelijke knelpunt is.