Ik ben eigenaresse van een fashion webshop en ik kreeg vandaag een retourzending van een klant die op 2 januari besteld heeft en op 3 januari haar bestelling thuis ontvangen heeft. Het is nu 24 januari, dus dat betekent dat de retourtermijn van 14 dagen verstreken is. Weliswaar niet ruim, maar in mijn Algemene voorwaarden, bij Klantenservice onder kopje 'Ruilen & Retourneren' en op het retourformulier staat duidelijk vermeld dat de klant dient te retourneren binnen 14 dagen na datum van ontvangst.
Hoe gaan jullie om met retouren die te laat terugkomen? Geen geld terug of een tegoedbon? Hanteren jullie een bepaalde marge van dagen? Want één dag te laat of een halfjaar te laat is natuurlijk ook een wereld van verschil.
Ik denk dat dit ook afhankelijk is van de branche waarin je je als webshop bevindt. Omdat ik fashion verkoop en wil inspelen op nieuwe trends, probeer ik mijn collectie wekelijks te vernieuwen. Voor mij is het dus extra vervelend als ik een artikel te laat terugkrijg..
Alvast bedankt

Groeten Michelle