henk-k schreef:Je klant betaald de verzendkosten om het product terug naar jou te sturen. Als de klant verzendkosten betaald heeft om het product te ontvangen, moet je die ook vergoedden als hij de complete bestelling terug stuurt.
Je bent natuurlijk vrij om te bepalen wie de verzendkosten van een nieuwe bestelling moet betalen, dat hangt bij ons gewoon van het bestelbedrag af (boven de € 50,- gratis).
Om hier nog even op terug te komen met 2 mogelijke scenario's:
1) De klant stuurt een gedeelte van de bestelling terug
--> Als webwinkel ben je niet verplicht om de verzendkosten terug te betalen, de klant heeft immers wel andere producten ontvangen
Klopt dit?
2) De klant stuurt een gedeelte van de bestelling terug, en komt hiermee onder de 'gratis verzendkosten grens'.
--> De klant heeft in eerste instantie geen verzendkosten betaald. Door de gedeeltelijke retour komt het bedrag echter onder de gratis verzending grens; waardoor de klant eigenlijk wel voor verzendkosten had moeten betalen. In dit geval mogen de verzendkosten alsnog verrekend worden met het bedrag dat retour gaat naar de klant
Bijvoorbeeld: Verzendkosten 3,95. Gratis verzending vanaf 100 euro. Klant besteld voor 120 euro; stuurt 1 product van 40 euro terug. 40-3,95= 36,05 terug aan de klant
Klopt dit ook?
De beste shampoo vind je op
http://www.GoedeShampoo.nl