Review; de kraam manden van Tim

1
Graag wil ik jullie uitnodigen om omze site over kraammanden te beoordelen.

Algemeen.
- Kleurgebruik
- Lettertypegebuik
- 3 secondentest
- Algemene uitstraling
- enz.

Enkele doelen:
- Eenvoudig en snel tot een bestelling komen. We hebben een zachte sturing om een complete kant&klare mand te bestellen. Dat proces willen we klik-klak-klaar hebben.
- Semi-zakelijke uitstraling. In een bedrijfsmatige omgeving mag een collega een kado samenstellen bij een geboorte. Dat kan redelijk wat tijd kosten. Via deze site dit proces optimaliseren en versnellen.
Ook voor bedrijven moet het aantrekkelijk zijn om een soort van abonnement af te sluiten. In ieder geval dus de juiste uitstraling hebben. Hiervoor komt nog een aparte landingspage.
- Keywordcloud. Deze site laat een comment van Matt zien dat je eea beperkt moet houden. Valt samen met de vraag verder hieronder over weinig tekst op de home.


Uiteraard zijn er ook punten waar we zelf nog mee stoeien.
- Deze site over kraam manden is dus onderdeel van ons 'moederbedrijf.' Maar gaan we dat wel/niet benoemen? Assortiment is deels overlappend.
- Kiyoh plugin. Het is een andere pagina maar wel weer onder dezelfde vlag. Kiyoh reviews gaan echter over bedrijfsreviews, en het bedrijf achter de site is weer Tim's.
- Zeer weinig tekst op de home. Hoe een zoekmachine dit oppakt weer ik nog even niet. Een bezoeker kan adhv de image's zien waar het over gaat. Dat is Geen probleem. Maar hoe pakt een zoekmachine dat op?
We hebben totaal geen heading gebruik op de home nu.

Niet blij mee:
- Geen responsive design momenteel.
- Geen centraal voorraadbeheer.
- Footer zelf moeten knutselen.

Genoeg, het woord aan jullie.
Afbeelding
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Review; de kraam manden van Tim

2
Het eerste wat me opvalt is dat er cadeauverpakking ja/nee staat. (ja is 1,95 extra)
Maar wat krijg je met een cadeauverpakking? Want in de omschrijving staat dat het al in cadeauverpakking geleverd wordt en klaar is om cadeau te geven. :?

Re: Review; de kraam manden van Tim

3
PaulG schreef:Het eerste wat me opvalt is dat er cadeauverpakking ja/nee staat. (ja is 1,95 extra)
Maar wat krijg je met een cadeauverpakking? Want in de omschrijving staat dat het al in cadeauverpakking geleverd wordt en klaar is om cadeau te geven. :?
Inderdaad verwarrend, dank.

De standaard verpakking is zo'n folieachtig middel zoals je bij bloemen ook wel ziet.

Ondertussen ook van Ward fijne tip gehad via Hangout; ook dank. (winkelmandje = kraammandje vullen :) )
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Review; de kraam manden van Tim

5
Ik vind de shop heel mooi. De snelheid werk lekker.

De keuzelijsten zijn slecht zichtbaar en het pop-up scherm als je wat besteld iets verwarrend. Het is gelijk aan de achtergrondkleur waardoor ik niet door had dat het een pop-up scherm was en dus de bestelling op dat moment niet kon wijzigen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Review; de kraam manden van Tim

6
Mooie snelle winkel. Hele leuke dingen, maar ik mis het cadeautje voor de kraamvrouw, zoals bijvoorbeeld een fotoalbum of fotolijstje.

Mijn advies is dus ook om dingen erop te zetten voor de kraamvrouw. Het hoeft niet veel te zijn, maar het is leuk als men een keuze heeft uit een paar artikelen.

Ik mis ook de afmetingen van de artikelen.

Re: Review; de kraam manden van Tim

7
@NOP Webdesign
Hm, excuus volg je even niet.

@Electronixs.nl
Dank, natuurlijk is iets wat gelijk goed is ook fijn ;) Hoewel het vooral om de verbeterpunten gaat.
Keuzelijst, welke bedoel je?
De popup heb je gelijk in, eens nazien of we dat kunnen veranderen.

@Electromevrouw
Dat lijstje, leuk idee.
Voor de kraamvrouw, wel logisch maar die komt later nog. (Kunnen niet alles tegelijk ;) )
Ook wat betreft de afmetingen; we kiezen ervoor om zowel de afmetingen nog te gaan doen als eigen foto's te gebruiken.
Hier even een voorbeeldje van wat ik bedoel.
Afbeelding

Spreek even wat meer aan en je hebt gelijk een beter beeld door de vergelijking.

Iemand een idee/tip inzake bv Kiyoh implementatie?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Review; de kraam manden van Tim

8
De site is fris, duidelijk en uitnodigend. Ik mis eigenlijk zachte knuffels bij het zelf samenstellen van de mand.

Ik vind het meer cadeaumanden en geen kraammanden, omdat ik de inhoud daarvan nog wat te beperkt vind. Inderdaad iets van een fotolijstje, of een doosje voor haarlokje of tandjes. Dat soort dingen heb je ook in mooie houten uitvoeringen en zouden heel mooi passen bij de rest van de producten op de website en ook een mooie aanvulling zijn op de mand.

Re: Review; de kraam manden van Tim

9
Jan Roelofsen schreef:@NOP Webdesign

@Electronixs.nl
Dank, natuurlijk is iets wat gelijk goed is ook fijn ;) Hoewel het vooral om de verbeterpunten gaat.
Keuzelijst, welke bedoel je?
Excuus. Het lijkt aan mn monitor te leggen. Ik heb 2 dezelfde naaste elkaar. Op de ene monitor ontbreken de lijntjes van bijv Cadeauverpakking ja/nee Hierdoor lijkt het 1 vlak te zijn maar dit is het een probleem van mn monitor.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Review; de kraam manden van Tim

10
Klopt artikel 7?
Tim's Kraammanden is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending via een van onze koeriers. U kunt dit risico "verzekeren" (tot € 500,- per zending) door de optie aangetekende verzending te gebruiken.
Je bent wel verantwoordelijk natuurlijk maar ook de optie aangetekend verzenden staat niet bij de opties in de winkelwagen.

Re: Review; de kraam manden van Tim

11
PaulG schreef:Klopt artikel 7?
Tim's Kraammanden is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending via een van onze koeriers. U kunt dit risico "verzekeren" (tot € 500,- per zending) door de optie aangetekende verzending te gebruiken.
Je bent wel verantwoordelijk natuurlijk maar ook de optie aangetekend verzenden staat niet bij de opties in de winkelwagen.
Niet verantwoordelijk, artikel over opgezocht.

De optie staat er inderdaad nu niet bij. Conflicterend op deze manier, pakken we op.
We maken nu enige tijd gebruik van DPD en daar zijn pakketten zijn automatisch verzekerd tot 500,-
We passen de voorwaarden aan.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Review; de kraam manden van Tim

12
Jan Roelofsen schreef:Niet verantwoordelijk, artikel over opgezocht.
Jouw link bevestigt toch juist dat je wel verantwoordelijk bent?
Aankoop via webwinkel (consumentenkoop)

In beginsel geldt dat de verzendende partij de zorg en het risico draagt dat het pakket juist wordt geleverd. Indien het pakket via de post wordt verzonden, kunt u als koper de verkoper aanspreken als het pakket niet aankomt. De verkoper zal het pakket nogmaals moeten versturen. Dit is geen service, maar een plicht die rechtstreeks voortvloeit uit de wet. Niet alleen bestaat de plicht tot herverzending, ook de kosten zijn voor rekening van de verkoper.

Vaak hanteren webwinkels algemene voorwaarden. Het komt nog al eens voor dat deze winkels de aansprakelijkheid voor zoekgeraakte pakketten hebben uitgesloten in de algemene voorwaarden. Laat u hierdoor echter niet van de wijs brengen. Als consument (niet handelend als bedrijf) kunt u altijd aanspraak maken op herverzending. De webwinkel draagt immers het risico van de verzending, ongeacht hun algemene voorwaarden. Bovendien zijn dergelijke voorwaarden vaak onredelijk en vernietigbaar.

Re: Review; de kraam manden van Tim

14
Ondertussen weer de rustige periode in met verkoop van speelgoed, dus weer actie met kraammanden.

We willen nu graag een passende oneliner.
Wat er in terug gaat komen is:
- dat bestellen eenvoudig gaat. (geslacht; budget; adres)
- anders dan anders. Een kraammand zie je niet zo vaak.
- ook voor bedrijven.

Enkele mogelijkheden:
Snel en eenvoudig uw kraammand in huis

In 3 stappen een verrassend kraamkado

In 3 stappen een leuk en origineel kraamcadeau

Vandaag eenvoudig een mooie kraammand voor morgen besteld
Ik ben benieuwd naar de meningen :)

Een ander punt; vindbaarheid.
We hebben eigenlijk nog weinig traffic op de site; nog bar weinig gedaan ook om deze te promoten. Echter 1 tot 5 per dag is niets. Voordat ik dit oppak het volgende: we hebben een avontuur gehad met Sumostore. De URL is hierdoor op een gegeven moment 6 weken in quarantaine geweest. Nu ruim een maand weer bereikbaar.
Kan dit een nadelig effect hebben op de indexatie van de website?
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Review; de kraam manden van Tim

15
"In 3 stappen een origineel kraamcadeau"
Wat leuk is dat valt over te twisten. Origineel is het ja of nee.
kraamcadeau vind ik beter dan kraamkado
"Snel een origineel kraamcadeau samenstellen" kan ook
3 stappen kan voor sommige al weer veel werk lijken ;-)

Re: Review; de kraam manden van Tim

19
Maar die 3 stappen zijn toe te lichten.
Maar niet in één korte zin ;-)
Samenstellen, in elkaar zetten, opmaken, samenvoegen zijn directer.
In de omschrijving komt dan: het opmaken van uw eigen ontworpen kraamcadeau gaat in 3 eenvoudige stappen...

Re: Review; de kraam manden van Tim

20
Het doorlopen van stappen is geen gebruikersdoel.
Je verkoopt geen stappen. En je verkoopt geen gebruiksgemak.

Vergeet die slogan en probeer éérst je doel integraal door te voeren in het gehele bestelproces.
Je verhoogt bestelgemak niet door te zeggen dat je bestelgemak hoog in je vaandel draagt.
Eerst zien (dus doen), dan geloven.
StoreCore.io

Re: Review; de kraam manden van Tim

21
@Ward
We verkopen geen stappen. Wat we wel willen is een eenvoudige&snelle bestelmethode aanbieden.
Naar mijn beleving doen we dit ook. (1. geslacht 2.budget 3.bestellen)

@Elektrobert
Het grappige is dat we nu enkele vaste klanten (bedrijven) al hebben. Die vinden het juist super dat ze snel klaar zijn met bestellen. (iedere geboorte gaat er een kraammand heen)

Oftewel er is dus blijkbaar een verschil tussen hoe b2b en hoe b2c in dit geval werkt.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Review; de kraam manden van Tim

22
Ik had mijn antwoord al verwijderd, maar ik heb slechts mijn zienswijze als consument neergezet.
Wil je snel klaar zijn, dan bestel je inderdaad in één keer.

Het ligt eraan wat voor markt je zoekt! Als je liever bedrijven als klant hebt dan ben je op de goede weg.

Ik mis babygerichte artikelen. Het woord baby associeer ik met lief, zacht en klein. Van het merk Happy Horse zijn er genoeg leuke knuffeltjes met als thema boerderij, neem bijvoorbeeld deze http://www.happy-horse.eu/nl-NL/3767/mi ... orted.html

Maar ik ben misschien niet meer van deze tijd, omdat ik het leuk vind om een cadeautje met zorg uit te kiezen. Ik hoef maar naar mijn zonen te kijken. Voor de Kerst geef je je ouders maar drank. Snel ingekocht, maar zo fantasieloos. Zelfs een papiertje is teveel moeite.

Re: Review; de kraam manden van Tim

23
witte op geel/groene tekst onder vindt ik niet optimaal leesbaar, dzwarte tekst doet het misschien beter.

Responsive gaf je zelf al aan. Je doelgroep kijkt misschien ook met de tablet of telefoon, dat werkt nu niet echt.

Foto's op het gras komen voor mij knullig over, ook slechte belichting schaduw.
Je verkoopt kraammanden dus waarom geen foto van baby, klein kind met de spullen, dat spreekt denk ik ook aan bij eventuele kopers.

veilig keurmerk, haal die onzin weg, als je geen keurmerk hebt, heb je er geen en hoef je klanten niet uit te leggen waarom je er geen hebt. Je verteld hiermee jou onvrede en geeft aan dat je geen 200 of 400 euro wil betalen voor een banner.

Betalen, je logo zegt achteraf betalen, ik kan het niet vinden.
Land Dutisland alleen vooraf betalen, geen giropay zoals in de banner.
België zie daar giropay en sofortbanking.
Stel het ff goed in wel zo netje.

Re: Review; de kraam manden van Tim

24
Foto's waren inderdaad niet goed. Ondertussen andere apparatuur in huis en het resultaat is beter.
Afbeelding


Achteraf betalen moet volgens mij werken, ga ik navragen.

Hoezo Duitsland alleen vooraf betalen?

De opmaak gaat nog verder veranderd worden, met name de uitstraling. Ook dat VeiligKopen staat ter discussie.

@Elektrobert
We richten inderdaad bewust op eenvoudig&snel bestellen.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Review; de kraam manden van Tim

25
Duitsland selecteerde dat als land en kreeg alleen vooruitbetaling.
In de checkout zag ik nergens de optie achteraf betalen. Hou er ook rekening mee dat ik bedrijven vaak zijn uitgesloten bij achteraf betalen. Dacht niet dat klarna aan bedrijven doet. Dat moet je dus ook goed kunnen selecteren.

Foto's zijn nu beter.
Koop een 18% grijskaart om je witbalans goed in te stellen. Heb je een camera die raw foto's kan maken, kun je de kleur mooi corrigeren in de software met die kaart. Zoek maar een op google, het kan je foto's stukken mooier maken.

Re: Review; de kraam manden van Tim

26
Ik heb echter nog wel een paar opmerkingen:

Artikel 8 Retourzendingen
De koper is gerechtigd om binnen 14 dagen na levering zonder boete en zonder opgaaf van redenen de bestelling aan Tim's Kraammanden retour te sturen mits het product en verpakking in originele, complete, onbeschadigde en ongebruikte staat verkeren. Het door u betaalde bedrag zal in dat geval per omgaande doch uiterlijk binnen 14 dagen gerestitueerd worden. Hierbij geldt echter nadrukkelijk dat de artikelen in dezelfde ongeschonden staat bij Tim's Kraammanden moet worden afgeleverd als waarin de koper het heeft ontvangen. Dit conform de Wet Verkoop op Afstand. Indien dit aspect niet in acht wordt genomen kunnen wij de artikelen helaas niet terugnemen en de betaling niet ongedaan maken.

De kosten voor het terugzenden van een product zijn voor rekening van de koper. Tim's Kraammanden accepteert geen ongefrankeerde retourzendingen.

De door Tim's Kraammanden gemaakte verzendkosten worden niet gecrediteerd.


Je bent altijd verplicht de door de koper gemaakte verzendkosten te crediteren! Ook heeft de koper na melding retour nog 14 dagen de tijd om het artikel te retourneren. Je was er al eerder op geattendeerd, maar je hebt het niet veranderd.

Nog een opmerking over de verzendkosten:
Artikel 7 Verzendkosten
Tim's Kraammanden is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging van de goederen tijdens verzending via een van onze koeriers. U kunt dit risico "verzekeren" (tot € 500,- per zending) door de optie aangetekende verzending te gebruiken.

Tim's Kraammanden hanteert voor alle zendingen binnen Nederland een tarief van € 2,95 per zending. Voor zendingen naar België geldt een tarief van € 6,95 en voor zendingen naar Duitsland € 15,- voor zendingen naar andere landen graag contact met ons opnemen.

In enkele gevallen kan het zijn dat Tim's Kraammanden er voor kiest om een zending via de Brievenbuspost van PostNl te verzenden, tevens is Tim's Kraammanden gerechtigd om eventueel zelf de bezorging te verzorgen voor hetzelfde tarief.

Je maakt melding op je site met DPD te vermelden. De bestelling wordt dan de eerstvolgende besteldag bezorgd. Je verzendkosten zijn EUR 2,95, maar als ik bij het bestellen voor DPD kies zijn de verzendkosten EUR 3,95.

Je moet dit nog even nalopen.

Ik vind het niet klantvriendelijk om EUR 1,95 voor cadeaupapier te berekenen. Ik zou bij standaard cellofaan (EUR 0,00) invullen.