Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Waar de webshop laten beoordelen

6
Voordelen,
als er reviews komen, dan is Google hier ook gek op.
Ze zullen de rating sterren er zelfs bijplaatsen :), je creert er een onafhankelijke feedback platform voor welke de betrouwbaarheid van je webwinkel (bij veel goede referenties) zal versterken wat uiteindelijk weer tot leads/sales kan leiden :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Waar de webshop laten beoordelen

9
In navolgong op hetgeeen hier boven vermeld heb ik ook nog een vraag.

Wanneer en hoe vragen jullie klanten een review te plaatsen.
Sturen jullie na bezorging bijvoorbeeld nog een e-mail met link om een review te plaatssen of nadat een order is geplaatst?

Ik ben hier wel benieuwd naar, aangeizen wij met onze shop dit nog op een juiste manier willen invullen. Klanten kunnen dit nu via onze site doen, maar daar komt weinig tot geen respons. Dit zal uiteraard een andere aanpak vergen, maar hoe vullen jullie die in?
Online kaarsen via http://www.kaarswinkel.nl

Re: Waar de webshop laten beoordelen

10
Ik verstuur het niet naar iedere klant omdat wij er maar 20 per maand kunnen doen ivm gratis ;)

Eens in de zoveel tijd sturen we naar willekeurige klanten een uitnodiging. Wel zeker weten dat ze het pakket al hebben ontvangen.

Ik denk dat nog geen 50% ook de moeite neemt om het daadwerkelijk in te vullen. Maar je hebt er echt wat aan. Ze sturen je opbouwende kritiek waar nodig.
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!

Re: Waar de webshop laten beoordelen

14
en dat word zelden gelezen,

Wij willen er ook mee starten, en gaan 3 dagen na verzending (geautomatiseerd) een emailtje sturen met nogmaals een dankje, en de vraag naar.. -> link review.

dit zelfde systeem gaan we ook gebruiken voor koppelverkoop om alsnog een nieuwsbrief inschrijving te krijgen mochten we die niet hebben.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Waar de webshop laten beoordelen

15
Wij plaatsen de link in het mailtje dat verzonden wordt zodra de bestelling is verzonden. Dit is ook het mailtje waar, in het geval een pakketlevering is, de barcode in komt te staan.

Ik ervaar ook dat er maar weinig klanten de moeite nemen om te reviewen. Aangezien ik dit wel belangrijk vind, zoek ik eigen nog tips hoe je je klanten meer kan laten reviewen. Iemand enig idee?

Re: Waar de webshop laten beoordelen

17
Rbunskoeke schreef: Schrijf een review over .. en krijg 10% korting op uw volgende bestelling..
Mag dit wel? Is dit well-done? Kan me voorstellen dat anderen gaan twijfelen aan de objectiviteit van de reviewers....

Re: Waar de webshop laten beoordelen

18
Ik heb 2 weken geleden iets online gekocht. Ontving gisteren een email met een directe link en 5% korting op de volgende bestelling indien ik een review zou plaatsen.

De 5% korting interesseert me weinig (prijs was al laag ;)) maar heb wel de review ingevuld omdat ik het leuk vond.

Volgens mij richt de reviews/feedback zich voornamelijk op nieuwe klanten en die weten dan niet dat de reviewers 5% korting ontvangen bij een volgende bestelling.

Zo verloot een concurrent van mij een product van € 500,- aan personen die na aankoop een review plaatsen... Als ik daar iets gekocht zou hebben dan zou ik zeer zeker geen negatieve review plaatsen uit angst om niet te kunnen winnen.