Kleding omruilen en verzendkosten

1
Sinds kort verkopen wij ook kleding in onze webshop en ik vraag me het volgende af:
Hoe gaan jullie om met mensen die iets bestellen en dit willen retourneren en om ruilen voor een andere maat? Wie betaalt welke verzendkosten? Ik zie bijvoorbeeld dat HM geen verzendkosten rekent voor de nieuwe maten, maar V & D en Wehkamp wel. Hoe doen anderen dat en wat vinden jullie schappelijk/wat verwacht je als je zelf kleding online koopt?

Re: Kleding omruilen en verzendkosten

3
Wij doen het met kleding zo:

Klant betaald verzendkosten heen. Is de maat niet goed, betaald klant verzendkosten terug en wij betalen dan weer de verzendkosten voor het opnieuw versturen van een andere maat.
Tenzij de klant eerst heeft gevraagd hoe de maten vallen. Wij hebben advies gegeven en als de maat dan niet goed is betalen wij de verzendkosten voor het terug sturen naar ons toe en de verzendkosten om het opnieuw naar de klant te versturen.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Kleding omruilen en verzendkosten

5
Peavey schreef:Dank voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad de retourkosten door de klant laten betalen en zelf de nieuwe verzendkosten betaald.
De retourkosten zul je toch voor eigen rekening moeten nemen.

Re: Kleding omruilen en verzendkosten

6
Koen V schreef:
Peavey schreef:Dank voor jullie reacties!
Ik heb inderdaad de retourkosten door de klant laten betalen en zelf de nieuwe verzendkosten betaald.
De retourkosten zul je toch voor eigen rekening moeten nemen.
Waarom ben ik volgens jou verantwoordelijk voor de kosten van het terugsturen? Mijn inziens bestelt een klant iets wat hem niet bevalt (verkeerde maat) en stuurt het product terug. Waarom zou ik die kosten betalen? Producten met de nieuwe maat worden vervolgens op mijn kosten verzonden.

Re: Kleding omruilen en verzendkosten

9
sorry hoor maar nog even voor de duidelijkheid. want ik loop hier ook echt tegen aan.
klant heeft product gekocht maar wil ruilen voor andere maat.

klant verzendkosten heen
ik verzendkosten retour.
en dan ik weer verzendkosten opnieuw opsturen,

dat kost mij dan 6,75+6,75

Re: Kleding omruilen en verzendkosten

10
myld schreef:sorry hoor maar nog even voor de duidelijkheid. want ik loop hier ook echt tegen aan.
klant heeft product gekocht maar wil ruilen voor andere maat.

klant verzendkosten heen
ik verzendkosten retour.
en dan ik weer verzendkosten opnieuw opsturen,

dat kost mij dan 6,75+6,75
Ten eerste hoeft geen ieder bedrijf 6.75 euro te betalen voor een pakketzending. Dat zijn consumententarieven. Als je contact met PostNL opneemt kun je zo korting krijgen. Anders zijn er genoeg aanbieders zoals myparcel waar je voordelig(er) met PostNL kan verzenden.

De verzendkosten voor een retour hoef je niet zelf te betalen. Uiteraard mag je dit wel doen, maar dan kost het in jouw geval dus een hoop geld, 6,75€ wel te verstaan.

Dat je de verzendkosten moet betalen voor het opnieuw opsturen kun je niks aan doen. Dat is gewoon een risico (retouren) dat je loopt. En bij kleding wellicht hoger dan bij andere branches..

Dusja: Het kost jou 13,5 euro totaal aan verzendkosten. De klant zal blijkbaar 6,75 euro hebben betaald uitgaande dat je 6.75 euro in rekening brengt als verzendkosten voor bestellingen.
Ik denk met name voor kleding dat je er verstandig aan doet een contract met PostNL of een ieder ander bedrijf dan wel verzendbedrijf aan te gaan voor goedkopere prijzen.